Böcker

Böcker

fredag 7 september 2012

Kontrast vs bokmässan

Varje år brukar jag tänka att jag skulle vilja åka till bokmässan, men det brukar ändå aldrig bli så. På mitt jobb är alltid september en rätt intensiv månad och det har en tendens att hopa sig olika evenemang (typ konferenser) som jag helt enkelt måste vara med på och som sträcker sig även in på helgerna. I år var det helt kört, jag har helt enkelt inte tid.

Men i år finns också ett alternativ som jag tror kommer vara en klart värdig ersättare: science fiction- och fantasykongressen Kontrast 2012 som hålls i Uppsala 5-7 oktober. Bland gästerna finns författare som Joe Abercrombie, Kelly Link och Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg. Nu har också programpunkterna börjat avslöjas på hemsidan och de låter minst sagt lovande, t.ex. kommer Nene Ormes att hålla en introduktion till steampunk. Andra föredrag kommer bland annat handla om Philip K. Dick och Blade Runner, Science fiction och katastrofer samt fantasylitteraturens gränstrakter.

För min del blir Kontrast årets vinnare. Bokmässan får försöka ta revansch nästa år.

2 kommentarer:

  1. Yay, vad glad jag blir varje gång jag läser om någon som ska komma. :)

    /Kontrastfixare

    SvaraRadera