Böcker

Böcker

fredag 21 september 2012

En alldeles för lång halsduk

Häromdagen köpte jag en ny halsduk. Den såg fin ut i affären, men när jag kom hem insåg jag att den var extremt lång vilket jag inte hade upptäckt innan. Längden gjorde att det var helt omöjligt att hitta något bra sätt att ha den på sig. Antingen fick man vira den flera varv runt halsen och då blev det för bylsigt, eller så hängde väldigt långa ändar ned. Jättelång hängande halsduk kändes inte riktigt bra, men påminde mig också om något – nämligen Tom Baker som Doctor Who.

Doctor Who-referenser passar bra extra just nu, för denna helg (22-23 september) är det dags för Doctor Who-helg på denna och ett antal andra bloggar. Det är Fiktiviteter som ordnat det hela, och det kommer att bli väldigt roligt. Doctor Who är en serie som varit en stor favorit för mig ända sedan den kom tillbaka igen 2005 och jag har följt den noga genom alla säsonger. Jag älskar den underbara blandningen av konstiga skurkar och handling som utspelar sig i olika tidsepoker, samtidigt som serien också kan vara både skrämmande och ta upp ganska allvarliga och sorgliga teman. En hel helg med doktorn blir något att se fram emot!

Och så vill jag avsluta med att påpeka att min halsduk inte var randig, som Tom Bakers var (hans var verkligen inte särskilt snygg...). Även om alla doctors haft sin egen stil är det väl inte någon av dem som jag skulle ha som modeorakel. Se dem på tv: oh ja. Klä sig som dem: nejnej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar