Böcker

Böcker

måndag 1 april 2013

Liebster



Tack så mycket Fiktiviteter för Liebster Blog Award! Reglerna säger att den som får detta skall svara på nio frågor och sedan utse fem andra bloggar som man vill skicka vidare till. Vi börjar med frågorna, som kommer här:

Vad ville du bli när du var liten?
Tja, jag vet inte riktigt. Det jag gillade bäst var att läsa böcker och var väldigt intresserad av historia. Mest av allt ville jag flytta ifrån den lilla håla där jag växte upp, utöver det hade jag inte några mer konkreta planer.

Vad är du idag?
Kulturbyråkrat och forskare. Och läser fortfarande mycket böcker.

Vart vill du helst resa?
Jag gillar städer som Berlin och London, men också Italien och nästan vilken plats som helst där det finns intressanta historiska sevärdheter och bra konstmuseer. Fast jag är litet kluven, tycker både det är kul att resa och skönt att vara hemma när jag är ledig... 

Var ser du dig själv om fem år?
Svårt att svara på, ungefär samma som idag. Fast man vet aldrig... 

Rött eller vitt?
Gäller det vin föredrar jag vitt. Är det snö eller vita kläder det är fråga om så är det verkligen inte min stil... 

Sommar eller vinter?
Vintern passar inte mig, jag avskyr snö och kyla. Sommaren är trevlig inte minst för att man kan vara ledig, men när det gäller årstider föredrar jag faktiskt hösten. Lagom väder, det brukar hända mycket roliga saker och allmänt vara den tid på året när jag trivs som bäst. 

Skog eller hav?
Jag är uppväxt i de stora skogarna, men som jag sagt ovan var det en plats jag helst ville komma bort ifrån. Men jag föredrar nog ändå skogen, för havet har jag liksom ingen relation till. Det är inte mitt element, helt enkelt. 

Vad gör dig ledsen?
En hel del, men det föredrar jag att hålla utanför bloggen. 

Vad är det bästa du vet?
Böcker! Jag gillar att läsa böcker, köpa böcker, titta på böcker och inte minst att prata om böcker. Hur mycket som helst! 

Och då kommer det svåraste, nämligen att hitta andra bloggar att skicka vidare till. Liebster blog award har funnit i ett par år och snurrat runt på mängder av bloggar. Jag har ingen aning om vilka som fått det tidigare. Därför gör jag helt enkelt så att jag väljer ut fem bloggar som jag verkligen gillar och tycker är väl värda ett blog award (samt åtminstone inte under de senaste veckorna svarat på Liebsterfrågorna på sin blogg). Om ni sedan inte vill svara på frågorna eller redan har gjort det, det spelar inte så stor roll. Se det som en liten klapp på axeln för bra bloggande helt enkelt! 

Då kommer här bloggarna som jag valt ut: Lingonhjärta, Dark Places, Bokstävlarna, Feuerzeug och Eli läser och skriver.

6 kommentarer:

  1. ÅH HURRA o tack vad roligt :D Så klart jag svarar. Roligt att läsa dina svar. Hade inte heller några direkta framtidsplaner som liten tror jag. Eller kanske alldeles för många hehe.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken ära! Tack, ska fundera på frågorna och återkomma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Jag skall hålla utkik på din blogg framöver (som vanligt alltså...) :)

      Radera
  3. Tack! Jag misstänker att vi är ganska många bokbloggare som föredrar hösten framför de andra årstiderna. Här har du en till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten kanske är den bästa tiden på året för bokläsning? Lagom mörkt och mysigt, som gjort för att stanna inne... :)

      Radera