Böcker

Böcker

måndag 1 oktober 2012

Caitlin Sweet räddar en regnig måndag

En jättetrött måndag med ruskväder, massor med jobb och tandläkarbesök finns ändå vissa ljuspunkter. Till exempel håller jag på att läsa The Pattern Scars av Caitlin Sweet. Jag har läst ungefär halva och det är en jättebra bok så här långt. Den handlar om den unga sierskan Nola och är en rätt stillsam och vacker historia, på samma gång som den är rätt blodig och otäck. En recension av boken kommer snart!

Caitlin Sweet är en av författarna som kommer till Kontrast och det är ju nu bara är några dagar kvar till dess. Och inte bara hon, dessutom kommer flera andra riktigt bra författare, som Kelly Link och Joe Abercrombie. Mer om vad som händer framgår av programmet som finns utlagt på hemsidan för Kontrast 2012. Nästa helg blir verkligen något att se fram emot!

4 kommentarer:

  1. Jag beställde den för några dagar sedan och jag hoppas verkligen att jag får den snart så att jag hinner läsa den till Kontrast. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sådan där bok som man sugs in i direkt, ingen startsträcka behövs. :) Men jag måste också hinna läsa på, både så att jag blir klart före Kontrast och för att det är en så bra bok!

      Radera
  2. Å! Jag är sugen på den också. När ska jag hinna läsa alla böcker?

    Bra att höra att den är bra i alla fall. All hjälp för att prioritera bland böckerna är användbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns så otroligt mycket man vill läsa! När ska man hitta tid till det... :)

      Radera