Böcker

Böcker

onsdag 23 januari 2013

Utopisk försmak av Engelsfors

Jag har litet svårt för serietidningar. Inte för att jag ogillar serier, utan för att man får så korta snuttar i tidningarna. Det är illa nog med serier i bokform, där det ändå kan vara så att en sammanhängande handling är uppdelad på flera böcker. Det är samma sak med tv-serier, där jag hellre väntar på att de skall släppas i en dvd-box än tittar på ett avsnitt i veckan när de sänds på tv. Jag vill ju kunna se många delar på en gång, inte få dem utspridda över flera månader.


Men när det gäller serietidningarna har jag nu i alla fall gjort ett undantag och skaffat mig en prenumeration på Utopi magasin. Dock bör det sägas att Utopi inte är någon serietidning i egentlig mening, för det är verkligen inte någon liten tunn blaska utan en otroligt snygg och gedigen sak. Där finns författarporträtt, nyheter och inte minst serier inom områden som skräck och fantasy. Och för att göra det hela ännu bättre får man i det senaste numret en försmak av Berättelser från Engelsfors. En hel serieepisod ur den kommande boken! Resten får man vänta på till den 20 mars, men att döma av det som man kan läsa här kommer det bli något riktigt bra...


2 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen ta tag i Cirkeln och Eld känner jag. Dem bara står och dammar i bokhyllan annars :( Haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste verkligen läsa dem! Fast ett tips kan vara att vänta tills den sista delen kommer ut, så kan du kasta dig över dem i en följd. Gillar man de här böckerna får man nämligen världens abstinens av att vänta på nästa bok... :)

      Radera