Böcker

Böcker

onsdag 5 december 2012

Flera favoriter vinnare i Goodreads Choice Awards

Över en miljon läsare har röstat i årets Goodread Choice Awards, där resultatet presenterats idag. De som röstade måste ha haft god smak, för bland vinnarna finns ett par av mina stora favoriter på senare tid. I kategorin Paranormal fantasy går priset till Shadow of Night av Deborah Harkness och i kategorin Horror till The Twelve av Justin Cronin. Hurra, hurra, det där är två välförtjänta vinnare!

Bland övriga kategorier kan man notera följande vinnarböcker:
- Fantasy: The Wind Through the Keyhole av Stephen King
- Mystery & Thriller: Gone Girl av Gillian Flynn
- Graphic Novels & Comics: The Walking Dead, Vol. 16, A Larger World av Robert Kirkman & Charlie Adlard

Väl värda segrare, enligt min mening! Sedan fanns det några andra kategorier där jag inte riktigt gillar resultatet, till exempel tror jag att J.K. Rowling kammat hem kategorin Fiction på gamla meriter och inte för att hennes nya bok skulle vara exceptionellt bra. Och jag kan inte låta bli att sucka djupt över boken som vunnit kategorin Romance...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar