Böcker

Böcker

torsdag 16 januari 2014

Semestertider


Eftersom jag för en tid dragit till varmare trakter har bloggen på sistone fått gå på autopilot med förhandsinställda inlägg (förlåt att jag varit dålig att svara på kommentarer!). Varje år i januari brukar jag passa på att ta semester för att slippa undan kyla, mörker och snö under åtminstone någon vecka. Visserligen får jag bara huvudvärk av att vara i solen och mitt gråa gothskinn lämpar sig inte att för exponera i några större doser. Men att sitta i skuggan med en drink och en tjock bok är verkligen inte något dumt sätt att tillbringa en vintervecka.

Och det där med tjock bok är viktigt i sammanhanget. Både sambon och jag släpar alltid med oss stora mängder böcker när vi åker på semester, och den här gången hittade jag verkligen ett enormt läsflyt. Det är dock inte så förvånande med tanke på att resväskan var fylld med idel säkra kort. I bokhögen fanns namn som Jennifer McMahon, Cornelia Read, Holly Black och Gail Carriger. Det visade sig vara flera riktigt bra saker, men mer om detta vid senare tillfällen. Recensioner kommer framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar