Böcker

Böcker

fredag 4 oktober 2013

Trailerfredag

Mycket bra böcker skall komma ut under hösten, och det är ju en evig väntan innan man får chansen att lägga vantarna på dem. Och sedan är ju problemet att när böckerna väl kommit måste det finnas tid att läsa dem. Ack ja, så besvärligt allt kan vara... Hur som helst, ett sätt att öka peppen ännu mer är att titta på boktrailers. Här är några exempel på trailers för en mycket efterlängtad bok och tre alldeles nyutkomna som jag verkligen vill hinna läsa så snart som möjligt.

Den 15 november kommer ä-n-t-l-i-g-e-n Nyckeln, och nu finns det också en boktrailer.



Doctor Sleep, Stephen Kings senaste, har ingen som läser den här bloggen kunnat undgå eftersom jag tjatat om den oändligt mycket. Boktrailern tar sin utgångspunkt i det som Kingen vet att vi är som allra mest rädda för ... badrummet.



En annan trailer som sätter stämningen på ett lagom ruggigt sätt är den till The Coldest Girl in Coldtown, alltså Holly Blacks nya YA-vampyrbok.



The Bone Season av Samantha Shannon har precis kommit på svenska med titeln Drömgångare och handlar om människor med paranormala förmågor som jagas i en dystopisk framtid. Jag håller på och läser den nu, en recension kommer inom kort. Tills dess får ni titta på trailern.

4 kommentarer:

  1. Åååh, är hur pepp som helst på Nyckeln!! Dr Sleep är nog för läskig för mig men jag inser att jag nog måste läsa Holly Black och Samantha Shannon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Nyckeln är sååå efterlängtad! Och när det gäller Doctor Sleep verkar Kingen ha gått in för att det skall vara riktigt otäckt, att döma av inledningen till den boken. Så man måste nog verkligen gilla sådant... :)

      Radera
  2. Ååååh! Är så pepp på alla. Men glöm inte Bellman & Black för bövelen. Vet dock inte om den har en trailer än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejnej, Bellman & Black är inte glömd -- jag har redan beställt hem den! :D Däremot hittade jag inte någon trailer till den, annars hade den varit given här. Det är väl litet olika om förlagen satsar på att göra någon trailer, men det verkar bli allt vanligare. Många riktigt snygga trailers finns det dessutom!

      Radera