Böcker

Böcker

måndag 5 maj 2014

20 snabba val


Från Enligt O (och via Dark Places och Bokbabbel) hämtar jag en enkät med 20 snabba frågor, som under dagen närmast epidemiskt spritt sig till många bokbloggar. Mina svar finns nedan, markerade med fetstil. Det var ibland enkla val, ibland inte. Roliga frågor att hitta snabba svar på var det hur som helst. 

Snabbläsare eller långsamläsare? Definitivt, läser alltid snabbt och mycket. 
Tegelstenar eller tunnisar? Tegeltstenar ftw! I alla fall tycks jag alltid fastna för tjocka böcker. 
Bibliotek eller bokhandel? Gillar egentligen bibliotek, problemet är bara att de ju vill ha tillbaka böckerna... Föredrar att äga dem själv.
Ljudbok eller e-bok? Läser mycket e-böcker, men får sällan till det med ljudböckerna. 
Inbunden eller pocket? Det beror på boken. Riktigt bra böcker vill jag gärna ha inbundna, men annars kan det vara praktiskt med pocket. 
Vampyrer eller spöken? Har åtminstone inte på rätt många år känt större någon entusiasm inför  vampyrböcker. 
En i taget eller slalomläsning? Slalomläsning är en sport jag verkligen excellerar i. Vet nog inte hur man gör för att bara läsa en bok åt gången. 
Nytt eller gammalt? Definitivt bägge. Kan bli otroligt peppad inför nya böcker, men läser också mycket som är gammalt – gärna riktigt gammalt. 
Bokmärke eller hundöra? Frågan är bara varför jag ständigt tappar bort mina bokmärken och alltid måste hitta typ kvitton eller papperslappar att använda istället. 
Snacks eller godis? Det går väl inte att välja emellan? Bägge. 
Biografier eller memoarer? Jag läser både mycket skönlitteratur och facklitteratur, men väldigt sällan biografier eller memoarer. 
Skräck eller chicklit? Inte för att jag är särskilt lättskrämd, men läser gärna skräck. Chicklit däremot aldrig. 
Soffan eller sängen? Jag kan läsa – och läser – i princip var som helst. Alltid. 
Inne eller ute? Jag är inte så mycket av en utomhusmänniska överhuvudtaget, så därför väljer jag inne. Men i princip kan det vara trevligt att sitta ute och läsa också. 
Boken eller filmen? Jag ser mycket film, men när det gäller filmatiseringar av böcker brukar jag föredra bokversionen. 
Twitter eller Facebook? Jag hänger nog mer på Twitter, men ibland också på Facebook eller Instagram. 
Goodreads eller Boktipset? Egentligen sällan Goodreads, men aldrig Boktipset. 
Kokbok eller Bakbok? En bakbok är väl en sorts kokbok? De är i alla fall användbara bägge två. 
Te eller kaffe? Dricker mycket te, flera gånger om dagen. När det gäller kaffe vill jag ha sojamjölk till och det begränsar utbudet rätt mycket... 
Nobelpriset eller Augustpriset? Brukar vara mer engagerad i Nobelpriset, men egentligen känns det inte så viktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar