Böcker

Böcker

måndag 25 mars 2013

Våren i London





Titta på bilden här, den är faktiskt tagen i London i förrgår! Det finns alltså påskliljor i Londons parker, även om det vita som man ser på bilden är spår av snöblandat regn. Jag kom just tillbaka från en mycket trevlig Londonresa, bland annat fylld med massor av bokshopping (såklart, vad väntade ni er?). Bokhandlarna i London är ju välsorterade på ett sådant där sätt som man sällan hittar i Sverige och det är ju inte heller fel att det brittiska pundet står rätt lågt i jämförelse med kronan för tillfället.


Även för denna resa gäller den vanliga regeln att jag inte avslöjar hur mycket böcker jag köper (jag erkänner det helst inte ens för mig själv), men jag vill i alla fall passa på att visa upp de här tegelstenarna som jag släpade hem. Joyce Carol Oates nya bok the Accursed har ett dramatiskt omslag, och ser mycket lovande ut. Det gör även Kate Atkinsons Life after life, där dessutom expediten på Waterstones brast ut i hyllningar över boken när jag köpte den.


Och titta här, det var ett signerat exemplar av Life after life som jag köpte. Superfint! Och visst är det en dalek som smugit sig med där på bilden. Med tanke på att de strävar efter world domination är det väl inte så konstigt att en av dem kan slinka med i resväskan..?

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart! London och helt fantastiska nya böcker. Googlar genast på Life after life :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. London var mycket trevligt! Och nu är det snart påsk, så att jag kan vara ledig och hinna läsa alla bra böcker! :D

      Radera