Böcker

Böcker

tisdag 1 januari 2013

Nyårslöften


När det är nytt år brukar nyårslöften vara något att fundera över. Men nja, jag har egentligen inte för vana att avge några sådana. Det får ju inte bli en massa förpliktelser som mest bara känns jobbigt att påminnas om efteråt. Ett säkert löfte blir dock att bloggen fortsätter som vanligt. Jag funderar litet på att införa någon slags månadssammanfattningar, men vi får se om jag fortfarande tycker att det är en bra idé när januari är slut. I sådana fall kan jag prova på det.

En annan ambition blir att recensera mer serier på bloggen. Det finns så väldigt mycket spännande sådana böcker, så jag skall se till att inkludera dem mer än jag gjort hittills. Minst en bok i månaden hade jag tänkt. (Oj, det här börjar verkligen likna riktiga nyårslöften!).

Litet mer klassiker hade jag också tänkt att skriva om. Nu under hösten känns det som att jag läst väldigt mycket nya böcker, men så är det inte alls alltid. Jag läser gärna sådant som har ett antal år på nacken (varför inte ett par hundra?), och det passar bra att blogga om också. Faktiskt håller jag på med en bok som ursprungligen gavs ut i början av 1700-talet – det ni, snart kommer ni att få läsa om en 300 år gammal apokalypsskildring!

4 kommentarer:

  1. Det är roligt att även läsa gamla klassiker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Bäst är att blanda olika nytt och gammalt, tycker jag.

      Radera
  2. Kul att se att det är fler som har löfte att recensera fler serier. Ska bli roligt att se vilka du läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Säger detsamma, roligt med fler som har samma nyårslöfte! :)

      Radera